Social Media inzetten of niet?

Bieden deze communicatie mogelijkheden welkome kansen voor een organisatie, of juist niet. Zonder organisatie-aanpassingenwerkt het, naar mijn mening, sowieso al snel averechts. Maar de huidige tijd biedt veel meer ontwikkelingen, variërend van veranderende technieken en functies tot compleet verschuivende verdienmodellen. Inzetten of niet? Even beginnen met sparren:

Een bocht betekent ‘sturen’
In de auto weten we  het allemaal: als we bij een bocht aankomen, dan moeten we sturen. En hoe eerder je instuurt, hoe minder scherp de bocht wordt, toch? Mooie one-liners, maar u weet wel dat het vaak niet zo simpel is. Een bocht slechts vermóeden maakt zenuwachtig. En diezelfde onzekerheid kleeft vaak aan de ontwikkelingen om ons heen. Dus wat te doen?

Een bocht?
Een bocht?

Gebruik een navigatiesysteem?
Betrek medewerkers, zoek informatie, vraag adviseurs, slaap er een nachtje over, etc. Zodra er duidelijkheid is, en het goede gevoel , dan kun je meteen handelen. Maar vaak is die juiste weg voor een organisatie niet zo helder. Alternatief gevraagd.

Beter door de bocht
Beter kunnen kijken en sturen in een verbeterde auto? Dat klinkt goed. Voor later ook, want de ontwikkelingen zien er nog wel even ‘bochtig’ uit. U voelt wel aan dat veel, kleine en grotere, organisaties aan hun wendbaarheid en innovatie-krachtkunnen werken. Een standaardoplossing is er niet, want elke organisatie heeft een eigen context. Toch zal het vele voordelen hebben, beslissingen over de benutting van Social Media, of andere veranderingen, worden er in ieder geval een stuk gemakkelijker van. Wat denkt u?

Klaas Jongsma
T: 0653971266

Plaats een reactie